Magam-emésztő

...csonkán elevenedett kép. Keretez egy fennakadt sikolyt (!)

 

 

Orbán hasznossága...

 

...a mai felfogás már eltér a múltbélitől, ám az önértékelés vizsgálatában a személyiség kognitív elméletének arra a feltételezésére támaszkodunk, hogy annak, amit az ember magáról gondol, ahogyan önmagát értékeli, jelentős szerepe van a szociális alkalmazkodásnak, magatartásnak és érzelmi súlyának alakulásában.

A törpék égig nőttek és nőnek ma is, ha hatalmat adnak nekik!

...ambíciói révén Néro a legismertebb ókori uralkodók egyike.

...Napóleon - harcos franciaellenes nézeteket valló korzikai hazafi - Napóleon - sorozatosan összetűzésbe került iskolatársaival. Német tanára egy Bauer nevű férfi volt, aki idiótának és tehetségtelennek nyilvánította az ifjú Bonapartét. És mivé nőtte ki magát! Ó jaj!

...Hitler - önkényuralmat vezet be. Diktatúrája ártatlan emberek millióinak halálához vezetett. Könyörtelenül üldözte politikai ellenfeleit is, nemcsak a kommunistákkal, de a polgári ellenzékkel, sőt saját pártján belüli ellenlábasaival is leszámolt.

...Duce - A kis Benito gyermekkora szegénységben telt... eleinte nem beszélt, aztán sokat csavargott, randalírozott... már 17 évesen anarchistának tartotta magát! Egyre inkább eltávolodott Karl Marx eredeti elképzeléseitől, főleg a nemzeti kérdés tekintetében: a belső megújulás támogatója lett, az internacionalizmusról pedig lemondott. Totális diktatúrát vezetett be!

...Horthy - eleven és kalandszerető gyermek volt... lett ami - és elbukott!

...Orbán - Hősünk, aki ma miniszterelnök, nehéz gyermekkoráról beszélt...

Mert nemcsak az asszony jó verve, de a gyereknek is kijár egy-két füles. Néha több is, komolyabb verés például, ha arra van igény. „nagyon utáltam az öregemet ebben az időben”, mondja Orbán az 1989-es filmen.

Verte az apja, mint szódás a lovát, de biztosan nem ettől lett olyan Orbán, amilyen. Illetve, a fene tudja. De KISZ-titkár talán mégsem emiatt vált Orbán Viktorból. Mert az is lett az utóbb kommunistázó népvezér. A Vezénylő Tábornok, ahogyan egy Fideszes mondja...!

Talán, ha kicsit jobban eltángálta volna az apja, másként alakul Magyarország történelme. Nem tudhatjuk, hogy mi lett volna.”

...vajon milyen apja lehetett Sztálinnak, Putyinnak, Rákosinak, Hitlernek. Milyen nevelési elveket vallottak ezek a kis-nagy emberek: szép szóval, vagy ami valószínűbb, tenyerük élével bírták jobb belátásra rakoncátlan fiacskáikat.

…és ami közös mindegyikben: az önkényuralom... diktatúrájuk - kisemberek nagyra nőttek és elbuktak!!! Orbán is el fog bukni – csak idő kérdése, mert az idő olybá hizlalja...

Fontos az iskola,

ám ettől fontosabb az önismeret... iskola nélkül nem megy, mert kellenek a reális törekvések és az önszabályozás formálása, minek egyik fontos láncszeme éppen az iskola lenne!

Az értékelés az egész életre kisugárzó oktatási-nevelési folyamatban – aktuális távlati hatásával – befolyásolja a személyiség fejlődését... ha hagyná a hatalom!

Az iskolai rendszer omladozik, a diákok értelmetlenül túlterheltek és egyre inkább közönyösek a tananyaggal kapcsolatban.

Tényleg a gyerekekkel van a gond, vagy pedig a tananyag annyira közegidegen, amit egyre nehezebb az iGeneráció számára feldolgozni?

„Mit jelent az iGeneráció?

i, mint internet

i, mint I-azaz erős énkép

Az iGeneráció a teljes életét áthelyezte az internet világába, miközben az énképüket nem az ideák határozzák meg, hanem saját fejlődésük, saját életük előtérbe helyezése. Ennek a generációnak a jellegzetessége, hogy már nem a világot akarja megismerni (hiszen azt az internet miatt már ismeri-legalábbis azt gondolja), hanem a saját életével akar foglalkozni és saját maga számára hasznos és használható tudást kell megszereznie.

Az iGeneráció tagjai már nem magukat kötik a világhoz, hanem a világot kötik magukhoz!

Innentől kezdve pedig teljesen értelmezhetetlen számukra a vektorok és halmazelméletek világa, a kovalens kötések vagy például a fotoszintézis mélyreható tanulmányozása. Mind-mind olyan hasztalan tudás, ami képtelen az egyén hétköznapjai számára hasznossá válni. Az általános műveltség pedig messze nem ezeket a tételeket jelenti, hiszen nem lehet mihez kötni. Persze nem arról van szó, hogy bármit is mélyrehatóan tanulmányozzon ez a generáció. Sokkal inkább határozza meg életüket a racionális szakosodás, tehát nem mindenből akarnak egy kicsit tudni, hanem egy konkrét területből minél többet (és a számukra érdektelen területek irrelevánssá válnak).

Az iskolarendszernek pedig fejlődnie kell, ha fejleszteni akar valóban.

El kell felejteni az akadémisták kinevelését. Ezen ideje-múlt felfogás helyét pedig át kell vennie egy új rendszernek, amiben az iskola segít szakosodni

…és az általánosságot a hasznosság váltja fel.”

Amiként a fenti példákban is láthattuk (bár akkor még nem volt internet), hogy a hasznosság elve miként viszi el az embert – más utakra csavarintva a fejeket.

De menjünk vissza az iskolákba,

hogyan is alakulgat az énkép – legalábbis, hogy kellene alakulnia.

Az én a társadalmi tapasztalat és tevékenység folyamata során jön létre – így a viszonyok eredményeképpen (a többi egyének vonatkozásában). Értékelés közvetítő szerep, de fontos, hogy benne az egyén hogyan látja magát... én értelmezés, önértékelés, ami önmagában véve, amit mások számára jelent. Ám problémája a külső és belső pszichikus funkciók egymáshoz való viszonyának problémája... központi helyet az énkép foglal el: saját érték, saját lehetőségek, és a belső erő folyamatos értékelése – mérlegelése - a szerepe az emberi cselekedetekben/cselekvésekben van, mennyit mer vállalni a felkínált lehetőségekből. Vaj' a fenti példák mit mutatnak: őrültek voltak és őrültek vannak – a közös: uralni akarják/akarták az eseményeket – mérlegelés önző szerepében, ilyetén belülről fakadók!

Az iskola most hogy értékel?

A tanulók iskolai értékelésében a pedagógus pozitív vagy negatív módon foglal állást a gyermek tevékenységével, magatartásának megnyilvánulásával kapcsolatban. Az értékelés az egész életre kisugárzó – aktuális hatásával és távlatiban is döntően befolyásolja a személyiség fejlődését!

Ez az, amit Orbánék nem akarnak látni, szolgákat nevelünk, imaórákat tartunk és hittant mormoljuk... erőt akarunk – tornaórákat tartunk és büdösödünk, ebben a környezetben sem tanítani, sem tanulni nem lehet!- az értékelés szubjektív lesz és nincs segítség az eljárások minőségi fejlesztéséhez. Intézményvezetői hatalmasságok vannak, életunt szokásaikba rögzült felfogással a pedagógia személyi-állománya (öregedő részeiben) – humor, képesség szokvány - szokatlan helyzetek, a tesztekkel mért adatok összefüggéseiben jól mutatják a kreativitáscsökkenést... vélemények és eredmények már szinte nem is tükrözik a tudást!

Csak gratulálni lehet a hatalomnak, ők legalább sikeresek az oktatás tönkretételében... a gyerek meg kallódik magában, míg a nevelés kimerül a gyerek megőrzésében. Így marad a magatartás és a jellembeli tulajdonságok önértékelésében a szülői szerep, amivel azonosul a gyermek.

A szülők gyermekeikről alkotott véleményének átlagértéke jóval magasabb a gyermek önértékelésénél és a pedagógusok által alkotott értéknél! Ugyanakkor a pedagógusok véleménye a gyermek érzékenységéről nem függ össze az önértékeléssel, és a szülők véleménye is csak alacsonyabb együttjárásról tanúskodik.

Konfliktusok vannak és lesznek is... nincs a pedagógiában önállóság, hatalom van és mindenbe csak beleszólás... lassan már tanítás sem lesz csak torna... ebben az esetben – összefüggésében – az iskolai bánásmód károsan befolyásolhatja a gyermek személyiségének alakulását, akadályozhatja a kibontakozást! Tehát a pedagógusi azonosulás külső hatásai miatt torzulóban, akiknek a gyermek által tulajdonított kép egybevág ugyan a gyermek énképével, de a pedagógusok éppen a gyermeki személyiség intimebb szférájába tartozó régiók meglátására nem eléggé érzékenyek.

Az önértékelés és a szociális képek, valamint az önértékelés és a tanári, illetve a szülői értékelés közötti eltolódás mértéke egyben a gyermek önálló értékformálásának mutatójaként fogható fel.

A tanár tanítana, de papíroznia kell, a hatalom követeli meg, hogy mindenki álszent legyen és álszent módon álljon hozzá!

Már sokadszor kérdem és még kérdezni is fogom, ebből az egész katyvaszból, hol a gyerek?

Ha a hatalom és Orbán nem képes felfogni, hogy a felnőtt felnőtt és a pedagógus pedagógus, a gyermek meg gyermek, akkor mindennek vége... merevségekben, és hiányosságokban sem dolgozni sem tanítani pláne tanulni nem lehet – mindenhonnan hiányzik az emberség, csak a torz tükörkép marad/maradt meg!

Komplex a feladat, hagyják az istenért, már a megoldást szakemberre!

Az összefüggések feltárását is:

- a környezet-függő változók kimutatásában...

- a családi nevelési környezet szerepét a kreativitás és az intelligencia alakulásában...

- az iskola-függő változók feltérképezését...

- az életkori-függő változók kimutatását a kvantitatív változásban és a relatív stabilitásban...

Vagy Orbán ehhez is ért? KLIK van - területeik vannak, koordinálnak, de önmaguk sem tudják dolgukat, az egésznek értelmét sem. (persze a nagy kívánalom, hogy tudják odafenn, az égőcsere karbantartás vagy beszerzés-e – ezt a nyomasztó terhet levették az iskolák válláról? - Nem! - de kit nyomaszt mást mint csak őket! Az iskola tudja, ha az égő kiégett ki kell cserélni és passz! - hogy „lássátok feleim szümtükkel...”)

Orbán Te őrült vagy! - és ezen már semmi nem változtathat csak a lemondásod! Negatív tény, hogy negatív lény vagy! Energetizáló tényeződ: a hatalmi szó!

Autokráciád mindent elrontott!

Bukni fogsz mint a fent megnevezett személyek - Te plakátkirály!

 

Szőke Emil:

ragasztott forma valója

 

Szenvedélyek csomóiban

idő-

ráncait számolgatom

megvonva jogosultságom

s lét-egyenlegén szabadosságát

ott

a hirdetőfalak művészi túlzásaiból

már

át magamnak a mondanivalót adom –

 

2017. 01. 26.

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 48
Tegnapi: 252
Heti: 2 697
Havi: 11 688
Össz.: 859 345

Látogatottság növelés
Oldal: Orbán hasznossága...
Magam-emésztő - © 2008 - 2024 - magam-emeszto.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »